1 Ağustos 2014 Cuma

Kitap Tanıtımı: Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer

Dikkat! İçerde Felsefespri var!
"Yılın en matrak çoksatarı" -The Boston Globe
"Çok güldüm, çok şey öğrendim, çok sevdim" -Roy Blount Jr.
Felsefe mi? Felsefeyi anlamak için büyük bir dehanın zekâsına ve peygamber sabrına sahip olmak gerekir. Bu doğru değil! Bu komik, ele avuca sığmaz, çok yönlü ve zengin içerikli kitap bu efsaneyi yerle bir ediyor.
"Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer…" ile birlikte kendinizi olağanüstü eğlenceli bir felsefe dersinin içinde bulacaksınız. Felsefi kavramların esprilerle nasıl aydınlatılabileceğini, mizahın da aslında büyüleyici bir felsefi içerik barındırdığını göreceksiniz. Ama bir dakika… Bu iki kavrayış yolu, yani felsefe ile espri aynı şey mi yoksa? Fıkra ve esprilerin kuruluşu ve etkisiyle felsefi kavramların kuruluşu ve etkisi aynı malzemelere dayanmaz mı? İkisi de aynı şekilde aklımızı gıdıklamaz mı? Şey, biraz düşünüp sonra söylesek?
Harvard'lı iki felsefe profesöründen "güldürürken düşündüren" bir Stand-Up…Yazarı: Thomas Cathcart & Daniel Klein
Felsefeyi oldum olası sıkıcı bulmuşumdur. Lise ve üniversite hayatım boyunca hep sınırda geçtim felsefe derslerini. Bu kitabı arkadaşımın sayesinde almıştım. Felsefeyi komik hikayelerle anlatan ilginç bir kitap, keşke felsefe dersi aldığım zamanlar okusaydım dediğim bir kitap. Çünkü kitap elimde 1 ay süründü. Onun üstüne ne kitaplar geldi de geçti. Kitabı bitirmeme rağmen bilgi kısımlarını okumadım bile sadece hikayelerini okuyup geçtim.
Eğer üniversitede yada lisede felsefe dersiniz varsa okuyun derim. Çünkü bazı hikayeleri oldukça eğlenceli. Size 'Tümdengelimli Mantığı' anlatan hikayesini paylaşmak istiyorum.

Yaşlı bir kovboy bara girer ve bir içki ısmarlar. Barda oturmuş viskisini yudumlarken genç bir kadın gelip yanına oturur. Kovboya döner ve ''Siz gerçekten bir kovboy musunuz?'' der.
Kovboy, ''Eh'' der, ''tüm hayatımı çiftlikte at sürülerini güderek, çit tamir ederek ve sığır damgalayarak geçirdim. Yani, öyleyim herhalde.''
Bunun üzerine kadın, ''Bense bir lezbiyenim'' der, ''Hayatım boyunca hep kadınları düşündüm. Sabah kalkar kalkmaz ilk işim kadınları düşünmektir. Duş alırken veya TV izlerken her şey aklıma kadınları getirir.''
Kadın gittikten sonra bu sefer genç bir çift gelir ve kovboya ''Affedersiniz'' derler. ''Siz gerçekten bir kovboy musunuz acaba?''
Adam genç çifte bakar. ''Vallahi,'' der, ''bu yaşıma kadar öyle biliyordum ama lezbiyenmişim meğer.''
    

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Artemisin Feneri Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang